limaza?


~wa zakkir,fainna zikra tanfa'ul mukminin~

assalamualaikum,moga kita sentiasa dalam lingkungan rahmatNya..insyaAllah.
lama sudah rasanya tidak mencoretkan sesuatu di ruangan ini..Alhamdulillah,Allah masih memberi keluangan dan kelapangan waktu dan ilmu untuk dikongsi bersama,,moga2 kita saling mengingati dan berpesan-pesan ke arah ketaqwaan.InsyaAllah.

limaza??kenapa??why??

dari tingkap ana merenung,berbagai gelagat manusia,itu dan ini..
semua penuh kekalutan.. membawa diri kembali merenung hakikat kejadian kita,namun ramai yang tidak sedar akan hal itu..limaza??

Ya Rabb,kami mohon hidayahMu..

terlalu banyak yang berlaku disana-sini..terkadang semua itu tak terungkap oleh kata,tak terlihat oleh mata,tak terdengar oleh lidah,tak terfikir oleh akal tetapi hanya Dia Yang Maha Mengetahui..betul,memang betul,kita tak sama,mentafsir itu dan ini..tapi satu yang sama..kita punya Tuhan iaitu Allah dan kita punya agama yang satu,Islam dan kita berpandu kepada Al-Quran dan Sunnah Rasulullah..ini ukuran kita,ini timbangan kita,ini asas kita..

Firman Allah s.w.t: (yang bermaksud) "sesungguhnya orang-orang mukmin yang sebenarnya adalah mereka yang beriman kepada Allah dan RasulNya,kemudian mereka tidak ragu-ragu dan mereka berjihad dengan harta dan jiwanya di jalan Allah.Mereka itulah orang-orang yang benar." -Al-hujurat:15-

renungilah,koreksi diri..kita ini hambaNya.

" Berpenat lelahlah krn ssungguhnya kesenangan itu slps kepayahan. Jgn berdukacita krn hidup ini meletihkan, sbb demikianlah hidup itu diciptakan "
(Imam As- Syafie)

..wallahua'lam..










No comments: