tahu tak tahu???

~dunia ni kejap jer~
~wa zakkir,fainna zikra tanfa'ul mukminin~


Andai Ku Tahu

Andai ku tahu
Kapan tiba ajalku
Ku akan memohon
Tuhan tolong panjangkan umurku

Andai ku tahu
Kapan tiba masaku
Ku akan memohon
Tuhan jangan Kau ambil nyawaku

Aku takut akan semua dosa-dosaku
Aku takut dosa yang terus membayangimu
Andai kutahu

Malaikat Mu kan menjemputku
Izinkan aku mengucap kata taubat padaMu
Aku takut akan semua dosa-dosaku
Aku takut dosa yang terus membayangimu
Ampuni aku dari segala dosa-dosaku

Ampuni aku menangisku bertaubat pada Mu
Aku manusia yang takut neraka
Namun aku juga tak pantas di surga

Andai ku tahu
Kapan tiba ajalku
Izinkan aku mengucap kata taubat pada Mu

********************************************************************
diriku & sahabat-sahabatku,ambillah iktibar
tahu ke tak tahu ataupun tak ambil tahu??
bagaimana pula dengan tahu tetapi buat-buat tak tahu??
yang tak tahu perlu tahu dan berusaha untuk tahu,kerana ilmu itu perlu untuk amal..dan insyaALLAH,amal itu akan membawa kita kepada YANG SATU..mudah-mudahan..

amal tanpa ilmu pun tiada gunanya..ibaratnya seperti seorang yg berhadapan dengan musuhnya dan dia memegang senjata,tetapi mana mungkin dia dapat melawan musuh itu jika tidak menggunakan senjata yg ada padanya..fikir-fikirkan!

Andai ku tahu??
Life will find a way,ALLAH make it like that!

########################

wahai hatiku & hatimu

Firman Allah dalam sebuah hadist Qudsi:

"Sesungguhnya Aku hairan melihat manusia
yang sibuk memcucikan sesuatu kekotoran
dgn air,tetapi hatinya pula tidak dia
usahakan untuk dibersihkan.

Aku hairan melihat menusia yang sibuk
dengan keaiban orang lain, tetapi
melupakan keaiban dirinya atau melihat
orang yang tahu bahawa Allah Taala
sentiasa memerhatikan tingkah lakunya
tapi ia terus berbuat maksiat kepada Allah,

begitu juga orang yang tahu
bahawa,kematian akan dilaluinya seorang
diri,kubur pula dihuni seorang diri dan
ia akan dihisab seorang diri tetapi ia
masih berjinak-jinak mengambil
kira/kisah untuk membuat amal terhadap
manusia.

Sesungguhnya ,tiada Tuhan selain Aku dan
sesungguhnya Nabi Muhammad itu hambaKu
dan RasulKu.'
-Hadist Qudsi-
-wallahua'lam-

Ya Allah,kerdilnya kami,pimpinlah kami
menuju redhaMu.

No comments: